Trening funkcjonalny, tabata, aerobik – ćwiczenia, które możesz realizować w domu

Bez wątpienia każdemu z nas zależy na tym, aby zachować szczupły wygląd, świetną sylwetkę i dobrą kondycję ogólną. Niestety często brakuje nam motywacji, czasu lub pieniędzy na codzienne treningi pod okiem trenera. Co wtedy?

Podobno wymówki są największym wrogiem ćwiczeń. Co prawda z brakiem czasu czy pieniędzy nie możemy do końca dyskutować, warto jednak odnaleźć sensowne alternatywy i wyjścia z takich właśnie sytuacji. Współcześnie odnaleźć możemy chociażby w sieci setki darmowych ćwiczeń i planów rozwoju osobistego ułożonych przez najlepszych na świecie trenerów fitness. Wystarczy dobrze poszukać! Co więcej treningi takie możemy wykonywać zupełnie za darmo w zaciszu domowego ogniska samemu lub w towarzystwie bliskich. Nie ukrywajmy, część z nas potrzebuje motywacji osób trzecich do tego by się ruszyć. Razem z pewnością będzie ćwiczyło nam się raźniej! Wybierać możemy różne formy aktywności - od marszy, nordic-walking, roweru poprzez biegi, aż do pływania na basenie i innych form dopasowanych do naszych upodobań. W zasadzie nie ma tu żadnych ograniczeń. Musimy tylko ćwiczyć to, co lubimy,

Jeżeli ćwiczenia na świeżym powietrzu nie sprawiają nam przyjemności lub też uważamy, że są one dla nas zbyt dużą stratą czasu, możemy zawsze realizować swoją wizję dbania o idealną sylwetkę w domu. Tak jak wspominaliśmy wiele ćwiczeń zupełnie za darmo odnaleźć możemy w przestrzeni online. Możemy na przykład ćwiczyć razem ze znanymi trenerami, którzy zamieszczają treningi instruktażowe, dzięki czemu wiemy jak mamy ćwiczyć i nie popełniamy w trakcie ćwiczeń większych błędów. Wśród najbardziej znanych i darmowych treningów domowych wyróżnić możemy trening funkcjonalny, tabatę oraz aerobik. Trening funkcjonalny to rodzaj intensywnych ćwiczeń, których celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni. W trakcie treningu imitujemy ruchy wykonywane w ciągu dnia w trakcie zwykłych czynności, lecz w szybszym tempie i w wielokrotnych powtórzeniach. Ćwiczymy więc ruchy imitujące poranne wstawianie z łóżka, sięganie po coś, wchodzenie po schodach czy schylanie się. Trening ten gwarantuje ciekawe i widoczne rezultaty, ponieważ narzuca on swego rodzaju mordercze tempo, które pomaga nam spalić zbędne kalorie i wzmocnić naszą kondycję ogólną. Poleca się ćwiczyć w seriach trwających od 45 do 90 sekund. Jedna seria to jedno ćwiczenie, które powtarza się w jak najszybszym tempie, po czym od razu przechodzi się do kolejnej serii. W treningu najważniejsze są różnorodne ruchy, dlatego w razie braku inspiracji posiłkujmy się dostępnymi online pomysłami, które urozmaicą nasze ćwiczenia.

Jeżeli czujemy, że trening funkcjonalny zajmie nam zbyt dużo czasu, a nie mamy go zbyt wiele możemy zawsze poćwiczyć tak zwaną tabatę. Ten susperszybki trening dzięki morderczemu tempu pozwala w szybkim czasie osiągnąć zachwycające rezultaty i sprawia, że znów czujemy się młodo i sprawnie. Nazywana jest interwałowym treningiem metabolicznym, ponieważ w ciągu kilku minut ćwiczeń, wykonywanych maksymalnie dwa razy w tygodniu spalasz więcej kalorii niż w trakcie nieprzemyślanego treningu na siłowni.  

 

Our website is protected by DMC Firewall!